Hírlevél

Megrendelem

Belépés

E-mail cím:

Jelszó:

regisztráció
elfelejtett jelszó

Kereső


Vélemény

Írjon nekünk!

Sikersztori


Nemzeti Fejlesztési Ügynökség

Az uniós sikersztori egy babahordozóval kezdődött

Uniós sikersztori - Kenguru Kid

2009.03.06 14:30:56

Kenguru Kid, fejlesztés, támogatás, siker EszközlistaCikk nyomtatásaCikk küldése e-mailbenBetűméret csökkentéseBetűméret növelése

Hazai vállalkozások uniós sikereiről keveset hallani, a recesszió miatt meggyengült cégvezetők természetszerűen félnek a fejlesztésektől. A Kenguru Kid játszóházak tulajdonosa szerint azonban fejleszteni kell, méghozzá uniós forrásból. Hermán Ferenccel beszélgettünk.

A Kenguru Kid az ország egyik legnagyobb bébi és gyermekárukat forgalmazó üzlethálózata. A vállalkozás tulajdonosa, Hermán Ferenc két éve döntött a megújulás mellett, új szolgáltatásokkal és új típusú áruházakkal nyitott a vásárlók felé. Tervei szerint 2010-ig, tizenöt újabb nagy területű áruház nyílik Magyarországon, Szlovákiában, Romániában és Szerbiában. Minden áruház mellett létrehoznak egy-egy Kenguru Play játszóházat, Kenguru Cafe-t és szendvicsbárt, valamint egy Kenguru Care egészségügyi központot. 

kengurukid

Mikor, milyen megfontolásból indult a cég?
- 1982-ben garázscégként indult a vállalkozás, amelynek mindössze egy terméke volt, egy bébi hordozó, amelyet kengurunak neveztünk el.

Hány alkalmazottat foglalkoztattak akkor?
- A feleségem és a nővérem főállásban, én pedig másodállásban kezdtem el dolgozni. Két évvel később már voltak alkalmazottaink, mára a teljes cégcsoport 300 fővel dolgozik.

Mi a cég fő profilja?
- Babaruha és terhesruha gyártás, valamint ezek kiskereskedelme.

Mikor vették igénybe az első uniós támogatásukat?
- A weblapfejlesztésre beadott pályázatunk volt az első jelentősebb uniós lépésünk, amelynek most várjuk az előlegét. Összesen 12 millió forintos pályázati támogatást nyertünk.


Mikor hozták létre a webshopot, mennyi ideig tartott a fejlesztése?
- A fejlesztés egy évig tartott, tavaly októberben indult el a honlap, a múlt héten pedig megnyitottuk a webáruházunkat.

Milyen fejlesztéseket  terveznek 2O1O-ig?
- A logisztikai központ bővítését és három nagy kiskereskedelmi projekt megvalósítását tervezzük az elkövetkező évekre nézve.

Mi alapján választják ki a következő áruház helyét?
- Az ingatlanfejlesztő koncepciója, a projekt elhelyezkedése, a környék vásárlóereje, és a már meglévő boltjaink befolyásolják a döntésünket.

Innovatív ötlet, hogy az áruházakban kávézót  és egészségcentrumot alakítsanak ki, milyen szolgáltatásokat ajánlanak ezekben?

- Az áruházak nagy alapterületű kalandparkkal és egészségcentrummal egészülnek ki. Ebben a gyermekek egy éves kortól 12 éves korig megtalálják az érdeklődési körükbe tartozó foglalatosságot, ameddig a szülők vásárolnak vagy a játszóház büféjében beszélgetnek, kávéznak. Az egészségügyi szolgáltatások a 4 D ultrahanggal egészültek ki, valamint hiánypótló szolgáltatásokat adunk a terhességgel szüléssel és gyermekneveléssel kapcsolatos problémákra, szakemberek (pszichológus, nőgyógyász, konduktor, pedagógus) segítségével.

kengurukid

Ekkora volt a piaci igény, vagy egy új szolgáltatástípussal szeretnének betörni a piacra?
- Ezekre a szolgáltatásokra igény van, még a mai válsághelyzetben is. Magyarországon  Európa  fejlettebb országaihoz képest szinte teljesen hiányzik ez a szektor, ezért jelentős vásárlóerőre számítunk.

Főként importálják a termékeket, vagy vannak hazai gyártóktól származó áruk is?
- A Kenguru Gold márka a bébi ruházat, terhes ruházat, az ágynemű és hálóruha termékek gyártására terjed ki. Ezeket a cégcsoport saját dolgozókkal és kizárólag Magyarországon állítja elő. A többi termékcsoportban (babakocsi, autósülés, játék, gyermekruha, kiegészítő termékek) vannak hazai, európai és ázsiai beszállítóink is.

Milyen akciókkal próbálnak előnyhöz jutni a konkurenciával szemben? Hogyan alakítják ki áraikat, főként milyen szempontokat vesznek figyelembe?
- Saját gyártású termékeink versenyképessége a drága euró miatt jelentősen növekedett, valamint jelentős akciót bonyolítani a távol-keleti importból származó termékekkel. A siker titka, hogy a Kenguru Gold márkánál bevált receptet követjük. Kiemelkedően jó nemzetközileg is elfogadott és ismert minőséget árulunk közepes árszínvonalon. A minőség/ár arány kiemelkedően erős saját gyártású termékeinknél és erre törekszünk minden más termékcsoportban is.

A baba-mama rendezvények és játszóházak az üzleti tervük részei. Ez a nyugati felfogás még nem terjedt el a hazai vállalkozók körében, sok cég nem tart ott, hogy színvonalas szolgáltatásaival kecsegtesse a vásárlókat. Mit gondol erről, miért nem használják a cégvezetők ezeket az innovatív eszközöket?
- Szerintem sok olyan terület van, ahol jelentős innovációs készség van a magyar vállalkozókban és sok jó ötlet innen indul el külföldre, sikerrel. Éppen ebben rejlik Magyarország ereje a válságból való kilábalás útján. Az a tény, hogy sok területen ez még nem látható, elsősorban a hazai vállalkozási környezet, a magas kamatok, a szinte lehetetlen hitelügyintézés a bürokrácia és az intézményesített 'business angel' szolgáltatás fejletlensége az oka. 

Korábban:

Kenguru Kid, fejlesztés, támogatás, siker EszközlistaCikk nyomtatásaCikk küldése e-mailbenBetűméret csökkentéseBetűméret növelése

Hozzászólások - 0 hozzászólás

Amennyiben szeretne hozzászólni a cikkhez, jelentkezzen be!

Belépés

E-mail cím:    Jelszó:    

regisztráció    elfelejtett jelszó

Az uniós pályázatok elnyeréséhez szükséges feltételeket összegezve megalkottuk előminősítő rendszerünket, hogy a cégprofiljához illő pályázatok közül választhasson. A rendszer az alapadatok megadása után előszámításokat végez, melyek eredményét Ön e-mailben is megkapja.