Hírlevél

Megrendelem

Belépés

E-mail cím:

Jelszó:

regisztráció
elfelejtett jelszó

Kereső


Vélemény

Írjon nekünk!

Sikersztori


Nemzeti Fejlesztési Ügynökség

Veszélyben a romániai milliárdos beruházás

Elveszíthetik a nagysebességű vasútra szánt uniós pénzeket

Forrás: UniósPénz - lapszemle

2009.02.10 10:11:06

Románia, együttműködés, gazdaság, EszközlistaCikk nyomtatásaCikk küldése e-mailbenBetűméret csökkentéseBetűméret növelése

Románia elveszítheti az uniós pénzeket a Budapest-Konstanca (Constanta) közötti nagysebességű vasút megépítésére, mert késésben vannak a szükséges dokumentáció beterjesztésével a strukturális alapok megpályázására.

Románia és Magyarország kormányai a 2007-es novemberi nagyszebeni együttes kormányülés keretében írták alá a megállapodást a nagysebességű vasútvonal jövőbeni megvalósításáról a Budapest-Bukarest-Konstanca (Constanta) vonalon, amely a Bécsig terjedő hasonló vasútvonal meghosszabbítása lenne - adta hírül a Gardianul, román napilap.

Románia állami vasúttársasága (CFR) Európa negyedik legnagyobb vasúti hálózatát üzemelteti (több mint 14 000 km hosszú). A CFR-t 1880-ban alapították, az első vasútvonalat a mai Románia területén viszont korábban, 1854-ben építették meg. Az ország legnagyobb rendezőpályaudvara a bukaresti, mely 1910-1913 között épült, Chitila Rendezőpályaudvar néven.


A román állami vasutak (CFR SA) meg nem nevezett illetékeseire hivatkozva a lap emlékeztet arra, hogy a román közlekedési minisztérium tavaly a magyar és az osztrák közlekedési szaktárcákhoz intézett levelet. Ebben a bukaresti minisztérium azt kérte a magyar és az osztrák féltől, hogy partnerként vegyenek részt a projektben. A felek egyetértettek ezzel, mi több, jóvá is hagyták egy tavaly októberben megrendezett bukaresti tanácskozáson, hogy Románia koordinálja a projektet.

MTI fotobank
Vonat a bukaresti állomáson

A CFR SA illetékesei a lapnak elismerték, hogy késésben vannak a szükséges dokumentáció beterjesztésével a strukturális alapok megpályázására - írja a Gardianul, amely szerint a tavaly októberi tanácskozás óta Bukarest nem tartotta be az akkor megállapított ütemtervet. Az újság szerint a tavaly november végi romániai parlamenti választások miatt akadt el a munka. Románia 200 millió euróra pályázhat a nagysebességű vasútvonal megépítésének elkezdéséhez. A CFR SA illetékesei szerint március végéig kellene benyújtania a háromoldalú együttműködésről szóló dokumentációt ahhoz, hogy egyáltalán pályázhasson uniós támogatásra. A román szakasz megépítésének költségei elérhetik a 8 milliárd eurót.

Forrás: MTI/Gardinaul

Korábban:

Románia, együttműködés, gazdaság, EszközlistaCikk nyomtatásaCikk küldése e-mailbenBetűméret csökkentéseBetűméret növelése

Hozzászólások - 0 hozzászólás

Amennyiben szeretne hozzászólni a cikkhez, jelentkezzen be!

Belépés

E-mail cím:    Jelszó:    

regisztráció    elfelejtett jelszó

Az uniós pályázatok elnyeréséhez szükséges feltételeket összegezve megalkottuk előminősítő rendszerünket, hogy a cégprofiljához illő pályázatok közül választhasson. A rendszer az alapadatok megadása után előszámításokat végez, melyek eredményét Ön e-mailben is megkapja.